Tradisjonen tru arrangerer Bømlo kunstlag vinterutstilling i vinterferien. Anna Kristin Ferking si utstilling Ei tid på jorda kan du oppleva i Bømlo kulturhus. Opning laurdag 22. februar.
Det kunstnariske prosjektet til Ferking i denne utstillinga, tek utgangspunkt i bilete ho tok i barndomsheimen sin etter at mora døydde. Pluss eit utdrag av dagboks-notatar til ei venninne og kunstnarkollega, etter eit besøk heime hos Ferking si mor, året før ho døydde. Foto og tekst er dokumentasjonar frå dei nære omgjevnadane ho vaks opp i, men også ein arena der eit menneske har levd heile sitt vaksne liv. Dette er ikkje eit forsøk på å frysa tida, men heller å stoppa opp og å reflektera over det ubegripelige i tilværet, ta farvel med noko kjært som ikkje lenger finnest, – før spora vert viskte ut.
Forutan 7 foto fra barndomsheimen, vil Ferking visa to serier med grafiske arbeid, i tillegg til maleri, på utstillinga si. Ho broker teknikkane tresnitt/monotypi, silketrykk og akryl på lerret. Desse arbeida er inspirert av tekstilar frå heimen, som feks dukar eller kjøkkenhandklær. Motiva visar horisontale og vertikale felter sett saman på ein intuitiv måte.
“Viktigere enn ei attgjeving av eit bestemt mønster, er symbolverdien, kva mønster generelt representerer for meg. Dei vertikale felta er det jordlege, materielle, horisonten. Dei vertikale symboliserer det åndelige, det oppad-strebande, innsikt og opplysning. Mønster er også ein måte å skapa orden på. Heimlege tekstilar symboliserer omsorg for oss sjølv og dei me elskar, det enkle og nære. Eg har min bakgrunn i den grafiske verkstaden og mitt fokus har alltid vore farge og stofflegheit, noko ein oppnår ved å trykka motivet lag på lag i ei presse. Etter at eg begynte å preparera lerret frå botnen av, har eg kunna oppnå stofflegheiten jeg søker, også i maleriet. Men i motsetning til den strenge grafiske prosessen, kan eg i maleriet sleppa meg meir laus. Sjølv om eg også her bruker vertikale og horisontale felter, er dette ein teknikk som inviterer til improvisasjon og spontanitet”, fortel Ferking.
Om kunstnaren:
Det var i den grafiske verkstaden Anna Kristin Ferking utvikla seg til å bli kunstnar. Interessa for det grafiske feltet gjorde at ho kom i kontakt med kunstnarar i Frankrike(1988/89) og Skotland (1999/2008) der ho fekk innføring i dei ulike teknikkane. På 2000-tallet blei ho kjend for eit stilisert uttrykk med reine fargeflater sett saman i naive komposisjonar, ofte med eit skråblikk på livet.
Etter i studier i Bergen (2015-2018) har paletten blitt meir jordleg, formidlingspråket er abstrakt. Ho seier sjølv at det er ein måte å fanga det formløse, det usynlege, det me formemmer men som er uhandgripeleg. Eller som Jon Fosse seier det; «det som ikkje kan seiast». Teknikkane ho nyttar no er i hovudsak maleri og grafikk.
Ferking har Ba i kunst frå Kunstakademiet i Bergen. Medlemskap i Tegnerforbundet (TF), Norske Grafikere (NG), Landsforeningen Norske Malere (LNM), Norske Billedkunstnere (NBK) og Bildende kunstneres forening i Rogaland (BKFR). Anna Kristin Ferking er født på Karmøy i 1962, ho er no busett i Stavanger.
Legg att eit svar